Wheelcare     |   home


Richten - Recht Maken    |   Lassen - Repareren   |   CNC - Diamant - Contour Draaien   |   Polijsten   |   Poedercoaten - Restylen   |   Meerdelige Velgen   |   Custom Made Velgen   |   E.T. & Naafgat   |   Om- bijboren Boutgaten   |   Uitleg Technische Termen   |   Tips Kopen Gebruikte Velgen


Richten Velgen - Recht Maken Velgen


Als U een kromme velg heeft (trillende auto) hoeft dit nog niet het einde van de
velg te zijn, de kans is groot dat deze nog te richten (recht te maken) is.
__________________________________

De velg verliest tijdens en na het richten niets van de sterkte, er wordt niets van de velg afgedraaid.
Het afdraaien na het richten verzwakt de velg, deze zal uiteindelijk gaan scheuren op de dunste plek.
Ook is er kans op het leeglopen van de band, de velg voldoet immers niet meer aan de juiste maatvoering.
__________________________________

Heel logisch allemaal, maar het blijkt in de praktijk niet zo logisch te zijn.........
Er komen helaas steeds meer velgen met bovenstaande problemen binnen die bij eerdere "reparatie" elders, afgedraaid zijn.
__________________________________

Wij richten met dusdanige precisie zodat er niets van de velg afgedraaid hoeft te worden.

Kwaliteit & Veiligheid zijn een pre, tijdwinst niet.
__________________________________

De plaats van de deuk wordt tijdens het richten verwarmd, dit is noodzakelijk omdat
de kans groot is dat de velg anders scheurt.
Mocht er een haarscheur aanwezig zijn dan komt deze er tijdens het richten zeker uit.
__________________________________

Niet alle velgen zijn te richten, maar als de velg rijdbaar krom is (een trillende auto)
dan is deze vrijwel zeker te richten.


Door op een willekeurige foto te klikken ziet U een vergroting of een volgende foto.


Hieronder staan drie korte clipjes van een 21" Volvo velg met een deuk aan de binnenzijde,
door de kracht van de schade is ook het hart ontzet.
Er zit een zijslag in van 6mm. (clip Voor het Richten)
__________________________________

Het tweede clipje laat de velg tijdens het richten zien, hier is de deuk nog 0,8mm, de zijslag is geheel verwijderd. (clip Tijdens het Richten)
__________________________________

Het derde clipje laat de velg na het richten zien, de deuk is er uit. (clip Na het Richten)
Het hoogteverschil tussen het hoogste en laagste punt van de velg vanuit het hart gemeten is nog 0,1mm.
Er is niets van de velg afgedraaid, ook heeft de velg niets aan sterkte verloren.


Pakket Pakket Pakket