Wheelcare     |   home
Richten-Recht Maken   |   Lassen-Repareren   |   Polijsten - Diamant Draaien   |   Poedercoaten-Restylen   |   Meerdelige Velgen   |   Custom Made Velgen   |   E.T. & Naafgat   |   Om-bij boren Boutgaten   |   Uitleg Technische Termen &  Materiaalsamenstelling   |   Tips Voor Het Kopen Van Gebruikte Velgen
Richten-Recht Maken
Als U een kromme velg heeft hoeft dit nog niet het einde van de velg te zijn,

de kans is groot dat deze nog te richten (recht te maken) is.

De velg verliest tijdens en na het richten niets van de sterkte, er wordt niets van afgedraaid.

Het afdraaien na het richten verzwakt de velg, deze zal uiteindelijk gaan scheuren op de dunste plek.

Ook is er kans op het leeglopen van de band, de velg voldoet immers niet meer aan de juiste maatvoering.

Heel logisch allemaal, maar het blijkt in de praktijk niet zo logisch te zijn.........

Er komen helaas steeds meer velgen met bovenstaande problemen binnen die bij eerdere "reparatie" elders, afgedraaid zijn.

Wij richten met dusdanige precisie zodat er niets afgedraaid hoeft te worden.

Kwaliteit & Veiligheid zijn een pre, tijdwinst niet.

De plaats van de deuk wordt tijdens het richten verwarmd dit is noodzakelijk omdat de kans groot is dat de velg anders scheurt.

Mocht er een haarscheur aanwezig zijn dan komt deze er tijdens het richten zeker uit.

Niet alle velgen zijn te richten, maar als de velg rijdbaar krom is (een trillende auto) dan is deze vrijwel zeker te richten.

Door op een willekeurige foto te klikken ziet U een vergroting of een volgende foto.

____________________________________________________________________________________________________________________

Hieronder staan drie korte clipjes van een 17" Intra velg met een deuk van 2,5cm aan de binnenzijde,

door de kracht van de schade is ook het hart ontzet.

Er zit een zijslag in van 6mm. (clip kromme velg)

Het tweede clipje laat de velg tijdens het richten zien, hier is de deuk nog 0,5mm, de zijslag is geheel verwijderd.

Het derde clipje laat de velg na het richten zien, de deuk is er geheel uit.

Het hoogteverschil tussen het hoogste en laagste punt van de velg vanuit het hart gemeten is nog 0,2mm.

Er is niets van de velg afgedraaid, ook heeft de velg niets aan sterkte verloren.


Pakket                                                      Pakket                                                  Pakket