Wheelcare    |   home
Richten / Recht Maken   |   Lassen / Repareren   |   Polijsten - Diamant Draaien   |   Poedercoaten / Restylen   |   Meerdelige Velgen   |   Custom Made Velgen   |   E.T. & Naafgat   |   Om-bij boren Boutgaten   |   Uitleg Technische Termen &  Materiaalsamenstelling   |   Tips Voor Het Kopen Van Gebruikte Velgen
Tips Voor Het Kopen Van Gebruikte Velgen

Het komt vaak voor dat iemand gebruikte velgen koopt en deze dan vervolgens wil laten repareren.

Als de banden op de velgen zitten kunt U niet zien of de hiel van de velg is afgedraaid,

de hiel is waar de band contact maakt met de velgen en zorgt dat de lucht in de band blijft.

Als een velg wordt gericht en na het richten wordt afgedraaid omdat dit een erg snelle manier van "richten" is,

dan is het niet zeker dat de band op druk blijft. Soms wordt er dan bandenkit op gesmeerd om te zorgen dat de banden hard blijven.

Als alleen de hiel blank is en de rest van de velg niet dan is deze vrijwel zeker afgedraaid,

soms spuiten ze de hiel met een spuitbus weer in kleur, maar dan is er kleurverschil.

Als de hiel is afgedraaid dan zit er dikteverschil in de rand, de deuk is immers voor een gedeelte weggedraaid.

Vroeg of laat gaat de velg scheuren op de dunne plek van de velg. UIteraard is zo'n velg niet meer te repareren,

wat weggedraaid is kan niet meer worden teruggedraaid.

Als er een las in de hiel zit dan is dit vaak omdat de velg gescheurd is geweest door materiaal moeheid,

komt de velg op een auto met veel PK's dan is het wachten op de volgende scheur.
______________________________________________________________________


Om vlug te kunnen zien of een velg recht is kunt U die op een vlakke vloer leggen en vervolgens proberen te bewegen,

als de de velg "wiebelt" dan is deze niet recht. Ook kunt U de velg op een andere velg leggen,

 als U deze dan kunt bewegen dan is één van de velgen niet recht.

Ook kunt U met een rolmaat de velg diagonaal meten op verschillende plekken, uiteraard mag er geen verschil in diameter zitten.